عمومیهاست

هاست ایران بهتر است یا خارج و کدام برای سئو مناسب است؟

از لحاظ موقعیت فیزیکی سرور های سایت، می توان هاست داخل کشور یا خارج از کشور را انتخاب کرد. سوال اساسی که ذهن بسیاری را مشغول می کند این است که هاست ایران بهتر است یا خارج. هر کدام از این دو موقعیت می تواند مزایا و معایبی را برای خود به همراه داشته باشد.

برای بررسی هر کدام از مزایا و معایب هاست های داخلی یا خارجی باید اطلاعاتی را که مربوط به این دو مورد می شود را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه این صفحه با تمام موارد مورد نیاز برای درک این موضوع آشنا خواهید شد.

هاست ایران یا خارج؟
هاست ایران یا خارج؟

از لحاظ مسیر هاست ایران بهتر است یا خارج

یکی از برترین ویژگی هایی که در بررسی “هاست ایران بهتر است یا خارج” این موضوع است که کدام یک از این دو برای دسترسی کاربران بهتر است. همان طور که می دانید یکی از مهمترین پارامتر های بالا رفتن سرعت لود سایت ها در مرورگر کاربران، میزان مسیر فیزیکی آنها با سرور های سایت می باشد. به عبارتی هر چه هاست شما به محل زندگی کاربر نزدیک تر باشد، سرعت سایت شما برای آنها نیز نزدیک تر می شود.

مثلا اگر هاست سایت شما در شهر تهران باشد و کاربری از شهر تبریز سایت شما را مشاهده کند، سرعت مشاهده او از فردی که سایت شما را از ترکیه مشاهده می کند بالاتر خواهد بود. هر چقدر که فاصله کاربران شما از سایت شما بیشتر باشد، نتیجه می گیریم که سرعت سایت شما برای آنها کمتر خواهد بود. به عبارتی فاصله و سرعت رابطه ای معکوس با یکدیگر دارند.

شاید تاکنون درباره پینگ تایم موضوعاتی را خوانده باشید. بحث پینگ تایم ارتباط بسیار مستقیمی با مسیر شما و سرورهای یک سایت دارد. هر چه در مسیر دسترسی یک کاربر به سرور نزدیک تر باشد پینگ تایم آن نیز پایین تر خواهد بود. پایین بودن پینگ تایم دلیلی بر بالا رفتن سرعت دسترسی به یک سرور خواهد بود.

نقش هاست ایران و خارج در سئو

در زمینه سئو که مکان فیزیکی هاست ها می توانند روی آن تاثیر بگذارند، می توان گفت که دو موضوع اساسی وجود داد. یکی سرعت دسترسی کاربران به سایت که در بخش قبلی مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که هر چه مسیر کاربر نزدیک باشد سرعت آنها نیز بالاتر خواهد بود. بالا بودن سرعت دسترسی باعث رضایت کاربران می شود که رضایت کاربران خود نقش مهمی در بالا رفتن سئو سایت دارد.

از طرفی سرعت بارگذاری سایت ها برای ربات های کراول و ایندکس کننده گوگل مهم است که این سرعت می تواند روی نمره سئو سایت تاثیر مستقیم بگذارد. از آنجایی که ربات های گوگل در ایران سرور ندارند ممکن است که هاست های ایران در مقایسه با هاست های خارج نمره پایین تری را از این بابت کسب کنند.

پس به صورت کلی می توان نتیجه گرفت که هر کدام از هاست های ایران یا هاست خارج برای خود می توانند دارای مزایایی نسبت به سئو داشته باشند. البته کیفیت هاست های تهیه شده نیز بسیار مهم است که در ادامه صفحه به این موارد نیز اشاره خواهد شد.

نکته: یکی از روش های که می تواند سرعت سایت شما را برای کاربرانی که فاصله دورتری از سایت دارند را بهبود ببخشد، استفاده از CDN (به عنوان مثال کلودفلر) می باشد. در این حالت فایل های استاتیک از سرور های شبکه CDN روی مرورگر کاربر لود می شود.

قدرت هاست ایران بهتر است یا خارج

در بحث سرعت می توان گفت که معمولا هاست های خارج از ایران به دلیل برخورداری از سرور های بروزتر و قدرتمندتر دارای سرعت پردازشی بالاتری هستند. همچنین هاست های خارج دارای دیتاسنترهای به مراتب قوی تری نسبت به هاست های ایران دارند که باعث بالا رفتن حجم و سرعت شبکه هاستینگ ها می شود.

قدرت هاست ایران یا خارج
قدرت هاست ایران یا خارج

امنیت در هاست های ایران و خارج

از آنجایی که امنیت یکی از مهمترین مولفه های هر هاستینگی به شما می آید، معمولا در هر دو نوع هاست ایران و هاست خارج امنیت به صورت کامل رعایت می شود. تهیه ی بروز ترین لایسنس های شرکت های امنیتی و نصب و پیکربندی آنها در سرور ها در هر دو نوع هاست از اهمیت بالایی برخوردار است.

تفاوت پایداری شبکه هاست ایران و خارج

یکی دیگر از مسائل مرتبط با خرید هاست ها، آپ تایم یا زمان پایداری یک هاست می باشد. به این معنی که یک هاست همیشه می تواند در دسترس نباشد و گاهی اوقات از شبکه خارج شود. زمانی که یک سرور به هر دلیلی مانند خرابی یا مسائل نرم افزاری از شبکه خارج شود، آپ تایم یا پایداری آن هاست کمتر خواهد شد.

معمولا آپ تایم هاست ها را بر مبنای سال و درصد محاسبه می کنند. مثلا اگر در 365 روز یک سال به مدت 3 روز هاست شما از دسترس خارج شده باشد، آپ تایم هاست شما برابر 99 درصد می باشد. آپ تایم بالای 99 درصد عدد خوبی در نظر گرفته می شود. در هر دو هاست ایران و خارج معمولا آپ تایم های بالای 99 درصد وجود دارد.

سرعت اینترنت هاست ایران بهتر است یا خارج؟

از دیگر مسائل مرتبط با موضوع “هاست ایران بهتر است یا خارج” می توان به سرعت اینترنتی هاست ها اشاره کرد. همان طور که می دانید، سرور ها همیشه باید در حالت روشن و آماده به کار قرار بگیرند و دائما نیز به اینترنت متصل باشند. سرعت اینترنت این هاست ها برای سرویس دهی به کاربران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا هاست های داخل ایران سرعت های 1 و 10 گیگابایت بر ثانیه را دارند.

هاست ایران
هاست ایران

در هاست های خارجی هم معمولا از همین سرعت ها استفاده می شود. اما کیفیت و اشتراک گذاری این اینترنت بین نفرات است که از اهمیت بالایی برخوردار است. در مسائله خرید هاست ایران یا خارج باید به این موضوع نیز دقت داشته باشید. همچنین می توان از طریق روش هایی سرعت اینترنت یک سرور را تا چندین برابر افزایش داد. این کار با ترکیب چند اینترنت با یکدیگر انجام می شود. ممکن است در یک هاستی حتی سرعت 50 گیگابایت یا بالاتر را مشاهده کنید.

نتیجه گیری “هاست ایران بهتر است یا خارج”

در مقاله هاست ایران بهتر است یا خارج با مزایای هر کدام از این هاست ها آشنا شدیم. به صورت کلی می توان گفت که اگر بازدید کننده های سایت های شما به صورت عمده از کشور ایران می باشد بهتر است که از هاست ایران استفاده کنید. این موضوع باعث بالا رفتن سرعت بارگذاری سایت شما در مرورگر کاربرانتان خواهد شد.

از طرفی دیگر، اگر سایت هایی دارید که ممکن است به قدرت پردازش زیادی نیاز داشته باشند، تهیه هاست خارج می تواند برای شما گزینه ی مناسب تری باشد. همچنین انتخاب هاست خارج برای ایندکس شدن سایت شما در موتور های جستجوگر می تواند نمره بالا تری را کسب کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا